Verkoopplatform AliExpress wordt in de toekomst nog meer een platform waarop verkopers van over de gehele wereld hun producten kunnen aanbieden.
Dat blijkt uit een presentatie (PDF) van moederbedrijf Alibaba over de toekomst van het bedrijf. Die ligt voornamelijk buiten China. Vandaar dat het bedrijf nu voor het eerst inzicht geeft in de verkoopprestaties van platform AliExpress wereldwijd.
De nieuwe koers van b2c-platform AliExpress wordt bestempeld als ‘World to World’. Aanbieders van over de hele wereld moeten de mogelijkheid hebben om zich bij het platform aan te sluiten en naar klanten wereldwijd te leveren. AliExpress mikt dan ook op een significante groei van het aantal aangesloten shops. Daarnaast wil AliExpress meer investeren in de supply chain in onder meer Europa en Zuidoost-Azië.
Nederland in top-10
Het platform geeft ook inzicht in de landen waar het meeste op AliExpress besteld wordt. Concrete cijfers worden niet genoemd, AliExpress heeft de landen geselecteerd op basis van Gross Merchandise Value(GMV). Duidelijk is wel dat Nederland in de top-10 staat. De overige negen zijn: Rusland, Spanje, Frankrijk, Polen, Brazilië, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Israël en Zuid-Korea. Opvallend is dat een groot e-commerceland als Duitsland ontbreekt in de lijst. Ook geeft het Chinese platform inzicht in de populairste categorieën per land. In Nederland worden veel 'Diamond Paintings' op het platform gekocht.
In het afgelopen jaar – van augustus 2018 tot en met augustus 2019 – kwam de crossborder GMV van het platform uit op meer dan 10 miljard dollar. Jaarlijks weten zo’n 79 miljoen consumenten wereldwijd de weg naar AliExpress te vinden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
AliExpress’ toekomstplan: World to World
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.